Посадова інструкція завкаб.інф.
Посадова інструкція №
завідуючого кабінетом інформатики
- Дана посадова Інструкція розроблена на підставі тарифно-
кваліфікаційної характеристики вчителя інформатики, завідуючого
кабінетом. При її складанні враховані рекомендації з організації
охорони праці в навчальних закладах Міністерства освіти і науки
України. - Учитель інформатики і завідуючий кабінетом інформатики
призначаються і звільняються з посади директором школи. - У своїй діяльності вчитель інформатики і завідуючий
кабінетом інформатики керуються Конституцією України і законами
України, указами Президента України, рішеннями Кабінету
Міністрів України, органів управління освіти всіх рівнів з питань
освіти і виховання учнів, правилами і нормами охорони праці,
техніки безпеки і протипожежного захисту, Статутом школи
(правилами внутрішнього розпорядку, наказами і розпорядженнями
директора школи, посадовою інструкцією), трудовою угодою
(контрактом). - Учитель інформатики повинен мати вищу освіту.
Учитель інформатики повинен дотримуватись Конвенції про
права дитини.
ІІ. Завдання та обов’язки
Завідуючий кабінетом інформатики і вчитель інформатики:
- Організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами
та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів)
під відповідальність на збереження, забезпечує зберігання
підзвітного майна, бере участь в інвентаризації та списуванні майна
кабінету. - Планує, здійснює навчання, виховання й розвиток учнів як
особистостей - Забезпечує умови для засвоєння ними навчальних програм з
інформатики на рівні обов’язкових державних вимог. - Проводить індивідуальну, позакласну роботу з інформатики.
- Вимагає від учнів дотримання навчальної дисципліни,
Статуту школи. - Контролює забезпечення здорових і безпечних умов
навчання та праці на заняттях. - Розміщує комп’ютерну техніку, стенди в кабінеті у
відповідності з правилами і нормами охорони праці і виробничої
санітарії. - Систематично проводить інструктажі з учнями з охорони
праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять з
обов’язковою реєстрацією в класному журналі та „Журналі
реєстрації інструктажів з питань охорони праці для учнів”. - Щорічно розробляє заходи з охорони праці для включення
їх в Угоду з охорони праці. - Перевіряє знання і виконання учнями правил та інструкцій з
охорони праці. Розробляє і переглядає один раз на три роки
інструкції з охорони праці, подає їх на затвердження директору. - Проводить ретельну перевірку підготовки машин та
своєчасне розслідування і облік нещасних випадків, пов’язаних з
роботою учнів у кабінетах, вживає заходи щодо усунення причин,
що призвели до нещасного випадку. - Допускає у визначеному порядку на заняття представників
дирекції школи. - Заміняє на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно з
розпорядженням заступника директора з навчально-виховної
роботи. - бере участь в роботі педагогічної ради школи і нарадах, які
проводяться дирекцією школи. - Проходить періодичне медичне обстеження.
- Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, в
громадських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя.
ІІІ. Права
Учитель інформатики і завідуючий кабінетом інформатики
мають право на :
- Управління школою в порядку, передбаченому Статутом
школи. - Вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення
педагогічної ініціативи. - Проведення уроків у кабінетах інформатики.
- Захист професійної честі та гідності.
- Підвищення кваліфікації і перепідготовку.
- Індивідуальну педагогічну діяльність.
- Атестуватися добровільній основі на відповідну
кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку успішного
проходження атестації.
ІV. Відповідальність
- Несе відповідальність за збереження життя і здоров?я учнів
на уроках інформатики, реалізацію не в повному обсязі навчальних
програм у відповідності з навчальним планом і розкладом
навчального процесу, порушення прав і свобод учня. - Несе безпосередню відповідальність за безпечний стан
робочих місць, обладнання, приладів, інструментів, належний
санітарний стан приміщення. - Відповідальність за проведення інструктажів з охорони праці
та безпеки життєдіяльності, а також записів в класному журналі та
„Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці для учнів”. - За застосування як методу виховання фізичного чи
психічного насильства над собою учня, а також споєння іншого
аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади
відповідно до трудового законодавства і Закону України „Про
освіту”. Звільнення за такий вчинок не є заходом дисциплінарного
покарання. - За порушення правил пожежної безпеки, охорони праці,
санітарно-гігієнічних норм при організації навчально-виховного
процесу, за не виконання без поважних причин Статуту і Правил
внутрішнього трудового розпорядку школи, законних
розпоряджень директора школи, посадових обов’язків учитель
інформатики несе дисциплінарну і матеріальну відповідальність у
порядку і в межах, визначених трудовим і цивільним законодавством.
V. Повинен знати
- Для вирішення педагогічних, науково-методичних знань
учитель інформатики (завідуючий кабінетом інформатики) повинен
мати знання в обсязі відповідної вищої освіти.
Повинен знати: - основні напрямки і перспективи розвитку освіти, Закони
України про освіту, інші законодавчі і нормативно-правові акти та
документи з питань навчання та виховання, державну мову
відповідно до чинного законодавства про мови України,
нормативні документи з питань безпеки життєдіяльності учасників
навчально-виховного процесу. - Правила техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці,
протипожежної безпеки та електробезпеки. - Способи надання першої медичної допомоги при нещасних
випадках. - Способи підключення приладів до електричного струму та
відключення електричного струму в кабінеті у разі необхідності. - План евакуації учнів з кабінету в разі виникнення пожежі,
правила користування засобами пожежегасіння та правила
внутрішнього трудового розпорядку. - Особливості змісту навчальних програм з інформатики.
- Норми оцінювання знань, умінь і навичок учнів.
- Вимоги до ведення навчальної документації школи.
- Основні теорії методів навчання, їх класифікацію.
- Зміст і засоби оптимізації процесу навчання.
- Психологічні основи диференційованого навчання.
- Сутність уроку як основної форми процесу навчання і
виховання. - підходи до вибору форм, засобів і методів навчання з
урахуванням конкретних умов. - Основи формування системності знань школярів.
- Особливості функціонування учнівського колективу як
засобу виховання школярів. - Педагогічні основи учнівського самоврядування в школі.
- Методику підготовки, проведення й аналізу виховних
заходів та роботи з батьками. - Сучасні методики навчання інформатики.
- Основну і додаткову літературу, першоджерела з
інформатики. - Форми і методи вдосконалення педагогічної майстерності,
узагальнення педагогічного досвіду.
VІ. Кваліфікаційні вимоги
Учитель інформатики і завідуючий кабінетом інформатики
повинен мати відповідну вищу освіту:
- Володіти сучасними формами, методами організації
навчально-виховного процесу. Проявляти ґрунтовну професійну
компетентність. - Забезпечувати свідому дисципліну школярів на
уроках, під час проведення практичних робіт. - Забезпечувати результативність та якість своєї праці.
- Раз на 5 років проходити навчання на курсах
підвищення кваліфікації з предмету і раз на 3 роки – з безпеки
життєдіяльності з наступною атестацією і присвоєнням ІІІ групи
допуску з електробезпеки до 100 В.
VІІ. Взаємовідносини (зв’язки за посадою)
Учитель інформатики і завідуючий кабінетом інформатики:
- Працює в режимі тижневого навантаження,
передбаченого наказом директора школи на початок навчального
року. - Уроки проводить згідно з розкладом уроків, замінює у
встановленому порядку тимчасово відсутніх вчителів на умовах
погодинної оплати і згідно з тарифікацією. - Дотримується правил внутрішнього розпорядку щодо
організації робочого часу і його використання в навчальному
закладі. - Виконує накази директора школи, рішення
педагогічної ради, що стосуються його посадових обов’язків, та
організації навчально-виховної роботи. - Одержує від дирекції школи матеріали нормативно
-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з
відповідними документами. - Систематично обмінюється інформацією з питань, які
входять до його компетентності, з дирекцією школи та
педагогічними працівниками. - У період канікул, які не співпадають з відпусткою,
залучається дирекцією школи до педагогічної, методичної чи
організаційної роботи в межах часу, який не перевищує
навантаження до початку канікул. Графік роботи завідуючого
кабінетом затверджується наказом директора школи.
Розроблено:
Заступником директора ________________ з навчально-виховної роботи (прізвище, ініціали)
Посадову інструкцію отримав(ла) ____________ і з її змістом ознайомлений(а) (прізвище, ініціали)